Een 3D logo animatie kan fungeren als een intro of outro van een video. Denk hierbij bijvoorbeeld aan YouTube of andere social media platformen. Vaak zien we deze 3D animaties terug in logo’s van bedrijven, maar er zijn ook andere mogelijkheden. Welke mogelijkheden dit zijn? Dat vertel ik je graag tijdens een gratis intake.
Neem contact opEen logo animatie is een bewegend logo van een bedrijf of organisatie. Een logo animatie is vaak onderdeel van een een intro of outro voor een video om bijvoorbeeld herkenbaarheid maar ook de kwaliteit hiervan naar een hoger niveau te tillen. Vaak zie je een 3D logo animatie terug in een Youtube-intro of bedrijfsvideo. Met een goed doordacht en creatief logo animatie, ondersteund met pakkende audio, wordt je bedrijf naar een hoger niveau getild en geeft dit een betere beleving aan de kijker.
”Voor mijn winkel met schoonheidssalon heeft Dave de huisstijl, logo en website ontworpen en gemaakt. Dave komt alle afspraken na, mailt snel terug en komt met idee‘n en oplossingen. Daardoor een erg prettige samenwerking!.”
Elske, Beauty Stores & Salons Apeldoorn
”Niet alleen was het proces heel makkelijk en flexibel, Dave heeft een kwaliteit geleverd die boven verwachting was!.”
Marjolijn, Wild Stones Amsterdam
”Erg prettig samengewerkt met Dave. We hebben hem gevraagd om twee video's te maken voor op onze website. Dave werkt vriendelijk en professioneel met video's van topkwaliteit als resultaat..”
Jeroen, StuComm
”Naast zijn kwaliteiten op het gebied van film is het ook een fijne persoon in de omgang, goed bereikbaar, kritisch en heeft hij oog voor detail!”
Paul, Golazo Sports
Ik ben er van overtuigd dat we samen iets tofs kunnen realiseren. Benieuwd naar de mogelijkheden?
Neem contact opNet als andere animaties zijn er ook soorten logo animaties. Omdat iedere logo-animatie uniek is, is het lastig om dit in soorten te onderscheiden. Wel kent een logo-animatie verschillende technieken en/of stijlen die zich in verschillende soorten onderscheidt.
Dit is een van de meest veel toegepaste techniek. Bij 2d is het voor het een kijkersperspectief een platte weergave van de animatie. Er zit geen derde dimensie in waardoor er geen diepte in zit.
Dit is een van de meest veel toegepaste techniek. Bij 2d is het voor het een kijkersperspectief een platte weergave van de animatie. Er zit geen derde dimensie in waardoor er geen diepte in zit.
Een logo animatie is goed wanneer hij dynamisch is, de aandacht van de kijker trekt en de aandacht kan vast houden om te video te bekijken. Een goede logo animatie houdt ook in dat de merk en identiteit op een sierlijke en vermakelijke manier uit wordt gebeeld, zodat er een positieve en blijvende indruk wordt achtergelaten.
Veel beginnende YouTubers zitten met de vraag: ‘hoe maak je een intro voor YouTube’? Om een intro te maken voor Youtube, komt net zoals bij het maken van een video of animatie diverse aspecten bij kijken. Wat moet de intro vertellen of duidelijk maken? Welke visuele elementen moeten erin verwerkt worden en hoe moeten deze eruit zien? En uit welke eventuele geluidseffecten en muziek moet de intro bestaan?
Op basis van vragen zoals hierboven kan ik samen met jou een script maken waarin we door middel van schetsen een leader of intro kunnen vormgeven. Hierbij krijgen we samen een duidelijk beeld van hoe de logo-animatie of intro er ongeveer uit komt zien en hebben we een eerste inschatting voor de tijdsduur.
Samen met de klant kijk ik wat de vraagstelling is en wat de doelstelling is van het intro filmpje wat de klant wilt maken. Op basis van enkele voorbeelden probeer ik een beeld te krijgen van wat jij als opdrachtgever wilt. Voor welke stijl en techniek gaan we en wat wil je communiceren? Ook is het belangrijk om te weten hoe het introfilmpje zal worden ingezet.
Wanneer duidelijk is wat de bedoeling is, maak ik een eerste opzet door middel van schetsen en ondersteund met voorbeelden van hoe de intro er ongeveer uit komt te zien. Vaak pak ik de huisstijl elementen van de eventuele aangeleverde brandguide van jouw bedrijf of organisatie. Het storyboard is ondersteund met een beschrijving van wat we zien en wat er eventueel qua geluid is te horen.
Als er een akkoord ligt op het storyboard ga ik aan de slag met een eerste versie van de animatie. Dit is vaak een ruwe opzet waarvan de animaties en inhoud nog niet gefinetuned zijn. Op basis daarvan bespreken we de eerste versie en volgen er eventuele aanpassingen.
Zodra er eventuele feedback op een 1e versie is gegeven, ga ik aan de slag met deze te verwerken en begin ik met het finetunen van de visuals, animaties en eventuele geluidseffecten + muziek. Uiteindelijk wordt het in de juist gewenste weergave gemaakt en opgeleverd.
Tijdens de ontwikkeling van een uitleganimatie ga je samen met mij, Dave Schepers, aan de slag met de creatie van een unieke uitleganimatie. Als creatieveling is mij niets te gek! Het is mijn doelstelling om het gevoel van jouw bedrijf te vertalen in een unieke identiteit en uitstraling. Door een jarenlange en brede ervaring in verschillende studioÕs in binnen- en buitenland werkzaam geweest te zijn, weet ik wat wel en wat niet werkt. Ik weet hoe belangrijk je identiteit en verhaal is waarmee jij impact wilt maken en de indruk die je wekt bij jouw doelgroep. Naast dat er iets mooi uit ziet, is het ook belangrijk dat het functioneert. Daarom is elke productie die ik maak doordacht met een creatief idee en de juiste doelstelling. Graag ga ik samen met jou de uitdaging aan om jouw verhaal over te brengen door video en animaties bij je toekomstige klanten!
Leer me kennenLogo animaties zijn enorm goede marketingtools die vaak gebruikt worden om voor en na een video te plaatsen. Bijvoorbeeld bij intro’s, outro’s en andere UI-elementen voor een product. Ook is het mooi om een logo animatie te tonen op sociale netwerken als GIF of video. Ook gebruiken veel bedrijven hun geanimeerde logo’s onderaan in de mail als handtekening. Dit laatste doe ik zelf ook 😉
Meestal is de lengte voor een intro kort, vaak maximaal 10 seconden. Bij een meer verhalende intro is de tijdsduur vaak wat langer om een introductie te geven over het onderwerp waar de Youtube video over gaat.
Afhankelijk van de wensen ligt de gemiddelde doorlooptijd van een logo-animatie rond de twee weken. Wordt de visualisatie van het idee complexer, dan kost het meer tijd om 2d of 3d logo animatie laten maken.
De kosten voor het maken van een logo animatie kunnen erg variëren. Enkele factoren zijn de wensen zoals de complexiteit van de animatie en de stijl van het logo. Om een voorbeeld te geven kan een logo-animatie met basis bewegingen zo rond de 200,- euro kosten. Wanneer er wordt gekozen voor de techniek om 3D toe te passen in de logo-animaties, begint dit vaak al bij 450,- euro. Alles hangt heel erg af van het idee, de complexiteit van de bewegingen en stijl.
Indien gewenst is het mogelijk om de logo animaties in verschillende bestandstypes te ontvangen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan .GIF of .MP4. Een logo animatie of intro animatie kan soms gecombineerd zijn met gefilmde beelden zoals bepaalde transities . Dan is het mogelijk om een logo-animatie met een transparante laag te ontvangen in .MOV formaat.
Sinds de oprichting van mijn bedrijf ben ik zeer enthousiast over de mogelijkheden die video te bieden heeft. Dit maakt dat ik naast bedrijfsvideo’s, ook andere soorten video’s produceer. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het laten maken van een uitleganimatie of social media animaties. Verder is het ook mogelijk om jouw video aan te vullen met dronebeelden. Hierbij kunnen we bijvoorbeeld je bedrijfspand, de omgeving of andere objecten in kaart brengen. Kortom, voor het gehele pakket op het gebied van videobewerking en animaties kan je bij Eyefinity Media terecht.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf binnen Eyefinity Media? Doe dan nu de gratis intake!
Ben je nieuwsgierig wat ik voor je zou kunnen betekenen? Maak vrijblijvend kennis om te bepalen of het inzetten van een logo-animatie of intro voor youtube voor jouw bedrijf de oplossing is. Tijdens een vrijblijvende online kennismaking vertel ik je over wat mogelijk is. Laat je verrassen door de verschillende mogelijkheden die we in kunnen zetten om jouw verhaal door middel van een unieke logo animatie te kunnen vertellen!